Afbeelding
Photo by Serhat Beyazkaya on Unsplash

Hoe bereik je als onderneming in provincie je klanten

10 maart 2022 om 15:58 Partnercontent

Tegenwoordig kun je op vele manieren aandacht voor je bedrijf proberen te krijgen. Zo is het natuurlijk mooi als je als Baarnse ondernemer in de plaatselijke krant of online je gezicht laat zien en daar je verhaal kunt vertellen. Er zijn in de huidige tijd echter onnoemelijk veel mogelijkheden om je doelgroep in de regio Utrecht of verder in Nederland te bereiken.

In het verleden was de gerukte courant het ideale middel om je boodschap bij de mensen in je dorp of stad te krijgen. Voordat er een krant was, stond je met je handel op de markt en moest je het hebben van tevreden klanten die via mond tot mond reclame vertelden hoe goed je goederen waren. Nog steeds is dit een veel gehoord argument als je aan een ondernemer vraagt hoe hij of zij reclame maakt.

Naast mond tot mond reclame en gedrukte media is het internet een ideale online omgeving om je producten aan de man te brengen. De eerste stap die daarbij als beginnend ondernemer zet is het bouwen van een goed vindbare site met teksten die google weet te waarderen met een hoge positie. Toch blijft het altijd afwachten of bedrijven of consumenten dan bij jou terechtkomen, omdat het online aanbod immens is.

Een ander vorm van communicatie met inwoners van je regio kan nog steeds via de brievenbus. Het versturen van een speciale boodschap, aanbieden van dienst of reclame voor een bepaald product is voor de gemiddelde ondernemer een tijdrovende klus. Ook de regelgeving rondom privacy maakt het er niet makkelijker op om een direct mail te versturen. Gelukkig zijn er specialisten die je het werk uit handen kunnen nemen en je post via de op dit ogenblik geldende regels kunnen versturen. De aandacht die je krijgt via een poststuk door de bus die ook aan het persoon gericht kan zijn is ook vele malen groter dan een digitale mail. Met een specialist kun je samen in gesprek gaan en bepalen wat jouw doelen als ondernemer zijn. Met een bestand op maat die past binnen de doelgroep of binnen een bepaalde regio ligt met geselecteerde postcodes kan een zo optimaal mogelijk rendement behaald worden.

Hoewel er tegenwoordig nog maar weinig mensen een persoonlijke brief of kaartje via de post sturen, heeft de ontvanger hier meestal toch een positieve waardering voor. De tijd dat we lange brieven schreven naar geliefden of familie aan de andere kant van de wereld, lijkt alweer lang voorbij. Met de moderne communicatiemiddelen als whatsapp, mail, en messenger kunnen we direct met iedereen communiceren die toegang heeft tot een mobiele verbinding.

Uit cijfers van landelijke postbezorgers blijkt dat er het afgelopen jaar met de kerst weer als vanouds heel veel kaarten verstuurd zijn. Het was voor velen natuurlijk een lastige periode waardoor ze niet bij familie of vrienden aan het kerstdiner konden zitten. Dan blijkt een kaartje of brief tijdens de kerstdagen een gewaardeerd middel om te laten blijken dat we elkaar niet vergeten zijn.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie
advertentie