Afbeelding
Foto: Pixabay

Bitcoin en digitale marketing

Partnercontent

Cryptocurrencies worden steeds populairdere onderwerpen onder digitale marketeers. Bitcoin en andere virtuele munten vormen de basis van veel digitale marketing campagnes die gericht zijn op nieuwe gebruikers over de hele wereld. Bovendien groeit de populariteit van Bitcoin, en verschillende bedrijven zijn voortdurend op zoek naar creatieve manieren om online en crypto-vriendelijke klanten aan te trekken. 

Hoewel er andere promotietechnieken bestaan, is digitale marketing een van de meest doeltreffende manieren om met een wereldwijd publiek in contact te komen. Dat maakt het tot een essentieel instrument voor Bitcoin, aangezien deze laatste zich ook richt op bedrijven en particulieren wereldwijd. Het volgende artikel gaat in op de relatie tussen Bitcoin en digitale marketing. 

Hoe Bitcoin digitale marketing kan beïnvloeden

Cryptomunten zoals Bitcoin hebben een enorme invloed op het digitale marketinglandschap. Als u kijkt naar de bestaande digitale marketing praktijken met betrekking tot crypto, kunt u de effecten beter begrijpen. Toch is dit hoe Bitcoin digitale marketing beïnvloedt.

Verwerking van betalingen 

Als actieve gebruiker van sociale media is het u vast niet ontgaan dat er op platforms als YouTube of Tik Tok veel kleine advertenties te zien zijn in het midden van video’s. 

Adverteerders betalen meestal een commissie aan de uitgevers, maar platforms als Facebook, Instagram en YouTube stellen de advertentieruimte ter beschikking. Dat betekent dat adverteerders via de media moeten betalen om hun advertenties gepubliceerd te krijgen. Bijvoorbeeld, een beurs zoals bitcoin era zal Facebook een bepaald bedrag moeten betalen om zijn advertenties op het platform te tonen. 

Bitcoin biedt adverteerders, sociale mediaorganisaties en digitale markten een veiligere en meer betrouwbare optie voor het verwerken van betalingen. Verschillende digitale marketeers en sociale-mediaplatforms aanvaarden al crypto betalingen, waardoor adverteerders en bedrijven voor hun diensten kunnen betalen in Bitcoin en andere digitale munteenheden.  

In tegenstelling tot een overboeking per bank, bankpas of creditcard, duurt het een paar minuten om Bitcoin Betalingen te verwerken en zijn ze onomkeerbaar. Bovendien maakt Bitcoin grensoverschrijdende betalingen mogelijk zonder tussenkomst van overheden of instellingen. Geld versturen in Bitcoin is ook relatief goedkoper dan via banken of geldverwerkers. Daarom is Bitcoin zonder twijfel de ideale valuta voor digitale marketing transacties. 

Tal van deskundigen stellen dat de integratie van cryptomunten in digitale marketing de sector naar nieuwe hoogten kan tillen. Bitcoin kan dat bereiken door een Basic Attention Token, waarmee de aandacht van de gebruiker wordt verzilverd, en onnodige advertentiekosten worden geëlimineerd. Het goede aan BAT is dat het beide partijen beloont. Het stelt de uitgever in staat een eerlijke commissie te verdienen en de adverteerder te laten profiteren, aangezien de gebruikers ook een vergoeding krijgen voor het bekijken van de advertenties. 

Creatie van inhoud 

Veel bedrijven maken wereldwijd steeds meer gebruik van Bitcoin als betaalmiddel en waardeopslag. Bovendien heeft de toenemende populariteit van Bitcoin de ontwikkeling van verschillende producten en diensten eromheen beïnvloed. Cryptomunten hebben unieke eigenschappen, zoals hoge volatiliteit, transactie privacy en decentralisatie. Deze bieden tal van ideeën voor creatieve en informatieve digitale marketingcampagnes. 

De sterke groei van Bitcoin inspireert veel digitale marketeers en helpt hen de trends op de online en crypto markt te begrijpen. Naarmate Bitcoin meer geïntegreerd raakt in de dagelijkse financiële transacties van mensen, zullen bedrijven steeds meer vragen om unieke digitale inhoud om nieuwe klanten aan te trekken voor hun producten en diensten online. Dat biedt stevige economische kansen voor digitale marketeers. 

Gegevensbeheer 

De blockchain technologie van Bitcoin kan digitale marketeers ook helpen bij het stroomlijnen van gegevensbeheer. Marketeers vertrouwen meestal op het rechtstreeks verzamelen van gegevens van prospecten en klanten om marketingcampagnes op te zetten. Het verzamelen van gegevens uit beeldscherm advertenties kan echter overweldigend en duur zijn. 

Blockchain kan marketeers helpen om alle stress en extra uitgaven voor gegevensverzameling en -analyse te vermijden. Net als intelligente contracten kunnen marketeers blockchain technologie gebruiken om effectieve campagnes te creëren en te publiceren die zijn afgestemd op de specifieke behoeften en voorkeuren van hun doelgroepen. De integratie van blockchain in digitale campagnes zou gebruikers ook in staat kunnen stellen vrijwillig te kiezen naar welke inhoud en advertenties zij willen kijken. 

Bitcoin is een revolutionaire technologie met aanzienlijke gevolgen voor diverse economische activiteiten wereldwijd. Op het gebied van digitale marketing heeft Bitcoin vooral invloed op het verwerken van betalingen, het maken van content en het beheren van gegevens.  

advertentie