Afbeelding
Beter vindbaar in Baarn

Hoe wordt u als onderneming beter vindbaar in Baarn en regio

Partnercontent

Met online marketing wilt u opvallen en zichtbaar worden met uw organisatie in Baarn of omgeving. U wilt niet alleen bezoekers, u wilt niet alleen lezers, u wilt publiek die uw producten of diensten kopen. Onderstaande how-to vertelt u op welke manier u uw online platform kunt opbouwen, vindbaar maken en via welke methode u online marketing kunt bedrijven. 

Bouw een Woocommerce webshop om klanten makkelijker te laten bestellen

WooCommerce is een gratis open source webshop-plug-in voor WordPress en werd gelanceerd in 2011. Door zijn eenvoud en gebruiksgemak is het gemakkelijk toegankelijk voor iedereen die een online bedrijf wil opzetten. WordPress is verreweg het meest gebruikte platform ter wereld, ongeveer 25% van alle websites draait op WordPress.

WooCommerce is niet alleen de meest populaire webshop plugin voor WordPress, maar ook de meest gebruikte e-commerce oplossing ter wereld voor het bouwen van een Woocommerce webshop

Er zijn vele hoogwaardige e-commerce platforms op de markt, allemaal bedoeld om bedrijven gemakkelijk en beheersbaar te helpen bij het online verkopen van hun goederen. In veel gevallen is het enige nadeel echter dat al deze oplossingen kostbaar en zeer inflexibel zijn. Dit geldt echter niet voor WooCommerce.

Volledige webshop ingericht naar uw wens voor lokale en nationale vindbaarheid

Met WooCommerce krijgt u, volledig gratis, een van de beste e-commerce oplossingen op de markt en ondanks het feit dat de oplossing zowel gratis als open source is, krijgt u nog steeds een oplossing die veel functionaliteit, tools en kansen biedt, direct uit de doos. WooCommerce is uitermate flexibel, zowel op zichzelf maar ook doordat u met extensies extra functionaliteiten kunt toevoegen. Dus met WooCommerce kan iedereen meedoen en de kans krijgen om goederen online te verkopen via een echte webshop, zelfs kleinere bedrijven en startups.

Online marketing tip 1 voor ondernemers in Baarn: Werk aan uw interne links 

Voordat uw inhoud kan worden gerangschikt door de zoekmachine, heeft deze links nodig. Google vindt uw berichten en pagina’s het beste wanneer er ergens op internet naar is gelinkt. Interne links verbinden ook uw inhoud en geven Google een idee van de structuur van uw website. Ze kunnen een hiërarchie op uw site opbouwen, waardoor u de belangrijkste pagina’s en berichten meer linkwaarde kunt geven dan andere, minder waardevolle pagina’s. Dus het gebruik van de juiste interne links strategie kan uw SEO een boost geven!

Online marketing tip 2 voor ondernemers in Baarn: Traditionele marketing met AIDA

Het AIDA-model, dat de klantreis volgt via Awareness, Interest, Desire en Action, is misschien wel het bekendste traditionele marketing model van alle klassieke marketingmodellen. Veel marketeers vinden AIDA nuttig omdat we dit model dagelijks, bewust of onbewust, toepassen bij het plannen van de marketing strategie.

AIDA staat voor:

  • Attention: oftewel het creëren van naamsbekendheid of een band met uw product of dienst.
  • Interest: interesse wekken in de voordelen van uw product of dienst, en voldoende interesse om de koper aan te moedigen verder onderzoek te gaan doen.
  • Desire: verlangen creëren naar uw product of dienst door middel van een ‘emotionele verbinding’, het tonen van uw merkpersoonlijkheid. Verplaats de consument van het ‘leuk vinden’ naar ‘het willen’.
  • Action: verleid de koper om uw product of dienst te bekijken en de volgende stap te zetten, kopen! Door een brochure aan te bieden, advertenties, telefonie, e-mail, deelname aan uw nieuwsbrief of deelnemen aan live chat, enz.

Het zou een communicatiemodel genoemd kunnen worden in plaats van een besluitvormingsmodel, omdat het voor bedrijven identificeert hoe en wanneer ze moeten communiceren tijdens elk van de fasen.

Stel uzelf tijdens de fasen enkele belangrijke vragen:

Attention: hoe maken we kopers bewust van onze producten of diensten? Wat is onze outreach-strategie? Wat is onze branding campagne? Welke tools of platforms gebruiken we? Wat moeten de berichten zijn?

Interest: hoe zullen we hun interesse winnen? Wat is onze contentstrategie? Sociaal bewijs beschikbaar om onze reputatie te ondersteunen? Hoe stellen we deze informatie beschikbaar en waar? d.w.z. op website, via video’s, klantenbeoordelingen,

Desire: wat maakt ons product of onze dienst wenselijk? Hoe gaan we persoonlijk met elkaar om, om een emotionele band te vormen? Online chat? Onmiddellijke reactie op Twitter-feed? Tips en advies delen?

Action: wat is de oproep tot actie en waar plaatsen we ze? Is het voor consumenten gemakkelijk om verbinding te maken en waar zouden ze het verwachten? Denk na over welk marketingkanaal / platform u gebruikt en hoe u dit kunt doen. Via e-mails, website, bestemmingspagina’s, social media, telefoonreclame, nieuwsbrieven enz. 

De moraal van het verhaal: zowel digitale als traditionele marketing kunnen het verschil maken, zolang u maar weet wat uw doelgroep wil.

advertentie