
TOV maakt plezier op trainingskamp in Londen
12 januari 2026 om 14:15 VoetbalBAARN Afgelopen weekend waren de voetballers van TOV 1 een weekendje weg naar het Britse Londen. Vrijdagochtend vertrok de selectie met de trein en keerde zondagavond weer terug naar Baarn.
Bram Dorrestijn, Aran van Boxtel en Duncan Vervat organiseerden de trip als spelersraad van de selectie. Vervat vertelt over hoe het weekend verliep. ,,Met de taxi werden we vrijdagochtend afgezet op Amsterdam Centraal, waar de trein ons richting Londen bracht. Na aankomst werden de spullen afgeleverd bij het hotel, waarna de stad werd verkend. Sommigen kozen ervoor om cultuur te snuiven bij de bekende monumenten, terwijl anderen zich direct onderdompelden in de Britse pubcultuur. Later op de middag was de eerste gezamenlijke activiteit golfen. Met een drankje in de hand en een prachtig uitzicht over de Thames en de skyline van Londen werden de golfballen met overtuiging de verte in geslagen. Na een gezamenlijk diner werd aansluitend het Londense uitgaansleven verkend, waar de selectie van TOV zich al snel liet gelden.’’
Op zaterdagmiddag stond er ook voetbal op het programma voor de Baarnaars: de wedstrijd van Fulham tegen Middlesbrough in de FA Cup in het klassieke stadion Craven Cottage. ,,De selectie van TOV was duidelijk hoorbaar op de tribunes. Na afloop van het duel werd opnieuw gezamenlijk gegeten en werd er vol ingezet op de zaterdagavond. Ook in de Londense bars en clubs voerde de selectie van TOV nadrukkelijk de boventoon.’’
Zondag werd uitgeroepen tot rustdag. Slenteren door de Londense straten en plaatsnemen bij diverse koffietentjes vormden de hoofdmoot. In de vroege avond vertrok de trein weer richting Amsterdam. ,,Als selectie hebben we een bepaald budget vanuit de club. Een deel daarvan hebben we gebruikt voor het teamweekend. Daarnaast hebben wij iedere thuiswedstrijd een balsponsor en verkopen wij lootjes op de club voor de rust en eindstand van onze duels. Dit, in combinatie met een eigen bijdragen hebben dit teamweekend mogelijk gemaakt.’’
Vervat kijkt terug op een mooi weekend. ,,De selectie is nog hechter geworden, er zijn herinneringen voor het leven gemaakt en zo werd de eerste seizoenshelft op prachtige wijze afgesloten. Op naar een hopelijk even succesvolle voortzetting van het seizoen.’’












