Wethouder zonder partij Mark Veldhuizen gaat aan de slag in Zuid-Holland.
Wethouder zonder partij Mark Veldhuizen gaat aan de slag in Zuid-Holland. Baarnsche Courant

Mark Veldhuizen wordt wethouder in Kaag en Braassem

26 juni 2026 om 11:48 Politiek

BAARN Mark Veldhuizen wordt wethouder in de gemeente Kaag en Braassem. De lokale partij SKB heeft de voordracht donderdagavond bekendgemaakt. Volgens het bestuur van SKB was de partij op zoek was naar ’een zwaargewicht’. ,,Voor ons is Braassemerland heel belangrijk. Wij wilden de portefeuille Braassemerland omdat we daar veel stemmen voor hebben gekregen. Mark Veldhuizen heeft veel ervaring op het gebied van ruimtelijke ordening, wonen en bestuurlijke processen. Zo iemand hebben we nodig.” 

Mark Veldhuizen (67)  kwam namens VoorBaarn in het college en had onder andere de woningbouw in zijn portefeuille. Hij nam ontslag toen zijn partij uit de coalitie stapte, maar kwam twee dagen later terug als onafhankelijk wethouder. Kaag en Braassem ligt in Zuid-Holland een waterrijk gebied tussen Leiden en Alphen aan den Rijn en heeft bijna 40.000 inwoner.

Mail de redactie
Meld een correctie

Christine Schut
Deel dit artikel via:
advertentie