
Update: Zes maanden oude pup Xanthi ontsnapt en gevonden
1 februari 2026 om 18:03 OverigBAARN Een man uit Varsseveld is radeloos omdat zondag zijn zes maanden oude pup Xanthi is ontsnapt langs de A1 tussen Baarn en Hoogland. Maandag is de hond gevangen en in veiligheid gebracht. De man had zijn net gekochte pup, een Italiaanse waterhond, vanmiddag bij de fokker opgehaald in de buurt van Alkmaar. Op weg naar huis in Varsseveld, dacht hij dat het goed was halverwege Baarn en Hoogland bij Shell tankstation de Slaag langs de A1, de hond even uit te laten. Xanthi, natuurlijk nog vreemd voor zijn nieuwe baas, trok zich los uit de nieuwe halsband en vluchtte de Eempolder in, richting Baarn. De eigenaar ging er achteraan, Rijkswaterstaat en een politie hondengeleider kwamen ter plaatse, daarna ook de dierenambulance uit Amersfoort. Op de A1 werd een snelheidsbeperking ingezet een ook een rijbaan afgesloten voor het verkeer.
De hond heeft krullerig bruin haar. ,,Ik ben er achteraan gerend. Ik heb haar alleen nog zien wegrennen”, meldt de geschrokken eigenaar.













