
Vanaf woensdag code oranje: genoeg drinken, ook bij geen dorst
24 juni 2026 om 07:45 Natuur en milieuBAARN Vanaf woensdag 12.00 uur geldt in het midden van Nederland de waarschuwing code oranje vanwege extreme hitte, meldt het KNMI. De waarschuwing geldt voorlopig voor meerdere dagen. In de periode tot en met vrijdag worden dagelijks temperaturen tussen de 33 en 36 graden verwacht.
Het KNMI adviseert mensen om uit de zon te blijven, zo min mogelijk inspanningen te doen en genoeg te drinken, ook als je geen dorst hebt. Iedereen kan klachten krijgen zoals uitdroging en oververhitting, vooral ouderen en mensen met een kwetsbare gezondheid en bij zware lichamelijke activiteiten.
Het advies is om tussen 12.00 en 18.00 uur geen zware lichamelijke inspanningen te verrichten.
De muziekbingo in Lage Vuursche is afgelast en basisschool Guido de Brès hanteert donderdag en vrijdag een tropenrooster.













