Restauratie Kleine Kom groot probleem hondenbezitters

14 augustus 2015 om 13:09 partnercontent

Staatsbosbeheer moet afzien van de voorgenomen restauratie van de Kleine of Lindekom in het Baarnse Bos. Het is zaak de kom te houden zoals hij nu is: natuurlijk, met een soort strand waar de honden en paarden, zonder hindernissen te hoeven nemen, in het water verkoeling kunnen zoeken en waar eenden zwemmen. Geen betonnen bakken met hoge rand. Volstaan kan worden met een opknapbeurt.

Volgens Brenda van Ramele slaat Staatsbosbeheer met het restauratieplan de plank volledig mis. De Baarnse heeft vorige week de facebook pagina ‘Behoud de Kleine Kom’ geopend. Via de pagina is zij op zoek gegaan naar mensen, die haar mening delen. Nu al heeft zij 360 likes. De adhesiebetuigingen stromen binnen. Brenda roept een ieder op zaterdag 22 augustus naar het Baarnse Bos te komen. ’s Morgens om tien uur begint een rondleiding van Staatsbosbeheer bij Eethuys-Café De Generaal. Onderweg kunnen de tegenstanders van de facelift hun argumenten inbrengen.

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie