Medisch Centrum Meander definitief naar Baarnsche Dijk
21 juni 2026 om 12:21BAARN Medisch Centrum Meander opent op 7 september een Zorgboulevard op het bedrijventerrein De Drie Eiken. De poliklinieken keren niet terug naar het oude ziekenhuiscomplex in het Bosje van IJsendijk, zoals oorspronkelijk de bedoeling was. Steeds werd aangegeven voor een periode van 5 jaar tijdelijke huisvestiging te zoeken. Het contract met de gemeente is echter deze week officieel ontbonden. Dat betekent dat de gemeente Baarn het ziekenhuis een afkoopsom moet betalen. Hoe groot dat bedrag is, blijft geheim. Op 21 augustus sluiten de oude poliklinieken definitief hun deuren. Tot 7 september moeten de Baarnse patiƫnten tijdelijk elders terecht, ook voor het bloedprikken. Wethouder Mark Eijbaard: ,,Zestig jaar geleden is afgesproken dat bij een verhuizing de erfpacht eindigt."
p 4