
'[Wethouder Veldhuizen] bedankt'
Ondernemers samen op Midzomer Bedrijvenborrel POB
19 juni 2026 om 07:00BAARN Het Dorsthuys ging er woensdagmiddag zelfs voor dicht: de jaarlijkse Midzomer Bedrijvenborrel van Platform Ondenemend Baarn (POB). Ruim zestig ondernemers streken neer op het terras van de horecagelegenheid op de Brink. Om bij te praten, te netwerken, nieuwtjes uit te wisselen, te luisteren naar toespraken, te genieten van de hapjes en drankjes, afscheid te nemen van wethouder Mark Veldhuizen en kennis te maken met de beoogde nieuwe wethouder Simon Bremmer.
Gastheer Ruud Bouwman had het goed voorbereid. Hij en zijn medewerkers liepen af en aan om de gasten te voorzien van een natje en een drankje. De stemming was opperbest. Het weer droeg daar ongetwijfeld aan bij. De organisatie, het bestuur, kernteam genoemd, van het POB, kon tevreden zijn. ,,Ik ben tevreden over de opkomst, het enige dat ik jammer vind, is dat een aantal mensen dat zich had aangemeld, niet is komen opdagen", aldus Gijs Dorrestijn. Gijs Dorrestijn bedankte vertrekkend wethouder Mark Veldhuizen voor zijn inzet en belangstelling voor de ondernemers de afgelopen vier jaar. ,,Toen ik begon, stroopte ik de mouwen op, dat doe ik nog steeds. Samen hebben we veel bereikt. Ik wens mijn opvolger hetzelfde plezier toe om met de Baarnse ondernemers te mogen werken", aldus Veldhuizen.
POB-voorzitter Danielle Navas-Brandt haalde in haar toespraak het belang van het POB en het samenwerken tussen ondernemers aan. ,,Wat mij in het afgelopen jaar vooral is opgevallen, is hoeveel kennis, betrokkenheid en initiatief er in ons ondernemersnetwerk zit. POB is een bijzonder platform. Iedere maand zitten de vertegenwoordigers van de ondernemersverenigingen én de gemeente met elkaar aan tafel. Om samen te werken aan een sterker Baarn. Het Platform Ondernemend Baarn bestaat uit een kernteam van mensen die zich naast hun eigen onderneming of functie vrijwillig inzetten voor ondernemend Baarn. Ik bedank graag Ragnar Koot, Krista Peeters, Gijs Dorrestijn, Jan Nijhof, Ruud Bouwman en Jan de Weijer voor je enorme betrokkenheid en inzet. En een speciaal woord van dank aan Jack van de Gevel. Jack is voor ons binnen de gemeente het vaste aanspreekpunt en de verbindende schakel tussen ondernemers en de gemeentelijke organisatie. Dankzij die korte lijnen weten we elkaar steeds beter te vinden en kunnen we samen stappen zetten."
,,En juist dankzij die samenwerking hebben we de afgelopen maanden niet stilgezeten. We hebben de input van onze voorjaarsbijeenkomst verwerkt, een brief gestuurd namens ondernemend Baarn aan de nieuwe gemeenteraad én werken we samen aan een nieuwe Economische Uitvoeringsagenda 2026-2030. Afgelopen maart hebben we jullie gevraagd om mee te denken over de toekomst van ons dorp. Jullie hebben je ideeën gedeeld. We hebben de opbrengsten verwerkt in de nieuwe agenda. We kiezen onder andere voor samenwerking. We investeren in een aantrekkelijk ondernemersklimaat, toekomstbestendige bedrijventerreinen, een hechte relatie tussen ondernemers en gemeente, verduurzaming, arbeidsmarkt, veiligheid, een levendig centrum en een sterke regionale positie van Baarn. Maar misschien wel het belangrijkste: die agenda maken we niet vóór ondernemers, maar mét elkaar. Want alleen samen maken we Baarn sterker."





















