Afbeelding
Foto: Rawpixel Ltd.

Lokaal online gevonden worden: hoe doe je dat?

11 september 2020 om 15:35 Partnercontent

Het is voor bepaalde bedrijven vooral belangrijk om lokaal online op de kaart zichtbaar te zijn. Bijvoorbeeld als je een restaurant hebt in een bepaalde stad of als je als adviseur lokaal gericht bent. Er zijn verschillende manieren om je bedrijf online meer op de kaart te zetten. Het is onder meer mogelijk om daarbij op verschillende manieren actief van de plaatsnaam gebruik te maken.

Plaatsnaam in domeinnaam verwerken

Bij de focus op een lokale doelgroep is het actief betrekken van de plaatsnaam van groot belang. Bijvoorbeeld door de plaatsnaam in het domein te verwerken. Dat is niet alleen goed voor de herkenbaarheid voor de doelgroep, maar ook voor de zoekmachine. Bijvoorbeeld als je een Italiaans restaurant in Enschede hebt. Als mensen in een bepaalde stad op zoek zijn naar een Italiaans restaurant dan is het gebruikelijk om specifiek daarop in de zoekmachine te zoeken. Dus bijvoorbeeld de combinatie Italiaans restaurant in Enschede.

Lokale SEO toepassen

Heb je een website waar de plaatsnaam niet in is verwerkt dan zijn er toch nog talloze mogelijkheden om lokaal vindbaar te worden. Dat is namelijk door lokale SEO toe te passen. Bijvoorbeeld door content te realiseren, waarin je specifiek ingaat op de dienst of het product gecombineerd met de plaatsnaam. Een glazenwasser in Zwolle kan content aanbieden met de combinatie van zoekwoorden: glazenwasser Zwolle. In de content is er dan dieper in te gaan op verschillende wijken van de stad. Of de verschillende wijken komen in aparte content uitgebreid aan de orde. Het is naast de toepassing van SEO ook interessant om te kijken naar de mogelijkheden van SEA. Dat staat voor betaald adverteren in de zoekmachine en kan een manier zijn om je bedrijf lokaal onder de aandacht te brengen.

Bedrijfsinformatie op Google

Als je een locatie hebt waar je klanten/gasten kan ontvangen, is het interessant om deze informatie op Google te laten vermelden. Zorg er wel voor dat de bedrijfsinformatie overeenkomt met de gegevens van je bedrijf. Het voordeel is dat de zoekmachine de gegevens toont en daarbij ook nog eens het bedrijf op een plattegrond aanwijst. Op deze manier zien gebruikers van de zoekmachine in een oogopslag alle gegevens van je bedrijf. De route naar je bedrijf is in dat geval ook nog eens gemakkelijk zichtbaar te maken. Tot slot is het aan te raden om op social media actief te zijn en de nadruk te leggen op het lokale karakter van je bedrijf.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie